A gömbcsukló típusok meghibásodásai
Az autó alkatrészei közül nagyon fontos szerepet tölt be a futóműben, kormányműben lévő gömbfej. Nem egy bonyolult alkatrésszel állunk szemben. Egy gömb illeszkedik egy kis ellendarabba, aminek a másik oldalát egy kisebb kupak zárja le. A gömb belseje perselyezve van. A meghibásodása egyre népszerűbb, így a cseréjét sűrűbben kell elvégezni. A kormányösszekötő gömbcsukló meghibásodása a futómű kopásához vezethető vissza. Menet közben ütések érik, és a gömbfej veszi fel az ütések nagyobb részét. A gömbcsukló ilyen esetekben 150 ezer km után kezd kilógni, és enyhe lötyögés észlelhető. Ha elérte ezt az állapotot, akkor a gömbcsukló egy idő után kopogó hangot hallat. A stabilizátor gömbcsukló a stabilizátor rudat és a lengéscsillapítót köti össze. A szabad elmozdulást hozza létre, és mivel állandóan mozog, így folyamatosan kopik. A meghibásodás esetén egyenetlen úttesten kopogó hangot ad. Az alsó lengőkar gömbcsukló feladata az, hogy a csonkállvány szabad mozgásokat tudjon végezni. Ha itt történik meghibásodás, akkor a cserét azonnal el kell kezdeni.